Selanik’e Gidiş ve Yunan Meyhanesi | Selanik’te 1. Gün

Yunan Meyhanesi

Selanik’e Gidiş ve Yunan Meyhanesi

2013 Ekim’de Kurban Bayramı’ndaki uzun tatili fırsat bilerek Selanik’te okuyan kardeşimin yanına, kuzenim ve bir arkadaşımla gittik. Planımız önce 2 gün Selanik, oradan 4 gün İtalya turu (Roma, Floransa, Venedik, Roma) ve dönüş tekrardan Selanik. İstanbul Esenler Otogarı’ndan Selanik’e otobüsle geçtik. Gidiş-dönüş 200 TL. Gümrükte zorluk yaşamasak da yavaş bir işleyiş olduğu için 1 saate yakın beklemek zorunda kaldık. Türkiye’den çıktıktan sonra Gümülcüne, İskeçe ve Kavala’ya da uğrayarak sabah 7 gibi Selanik’te olduk. Yaklaşık 10 saat süren bir gece yolculuğu oldu.

Otogardan otobüse binip kalacağımız hostele geçtik. Kuzenim kardeşim ile beraber yurttaydı, ben ise arkadaşımla beraber booking.com’dan Hotel Kastoria adlı oteli gelmeden önce ayarlamıştık. Tek kriterimiz ucuz olmasıydı. 2013’de 2 kişilik odada kişi başı günlük 10 euro vermiştik şimdi günlük 20-25 Euro olmuş. O zamanlar kriz dönemine denk geliyordu, fiyat açısından şanslıymışız. (Kur: 2,7)

Protesto

Odalara yerleşip kısa bir şehir turu yaptık. Biz sahilde yürürken de kalabalık bir grup eylem yapıyordu. Polis bir müdahalede bulunmadı ve sakin bir şekilde protestolarını yapıp bir süre sonra dağıldılar.

Selanik Kafe

Sahil şeridi tamamen kafe ve ufak meyhanelerle dolu. Kafelerde oturanlar o kadar şık ki mekanı gece kulübü zannedebilirsiniz ama buralarda sadece kahve içiliyor. Yunanlılar, kadın ya da erkek farketmeksizin şık giyinmeyi seviyor. Eşortmanla dolaşan bir biz vardık diyebilirim. Öğlen 3’de mesai bitince ise herkes kendini dışarı atıp ya meyhaneye ya da frappe içmeye gidiyor. Evet, öğlen 3’de mesai bitiyor ve kahve demedim çünkü Yunanistan’da herkes frappe içiyor. (Son yıllarda sadece turistler içiyormuş) Biz de sahilde dolaşırken bu gösterişli kafelerden birine girip frappe içtik. Buralarda ücretsiz olarak her masada soğuk su oluyor. İstediğiniz kadar sipariş edebilirsiniz. Kafelerde fiyatlar 2-3 euro civarında.

Beyaz Kule

Beyaz Kule yani Yunanca adıyla Lefkos Pirgos olan bu kule, Selanik şehrinin simgelerinden biridir. Osmanlılar tarafından yaptırılan kule, adını Balkan Savaşları sonucunda şehri ele geçiren Yunanların kuleyi beyaza boyamasından alır. Zamanla eski rengini almasına rağmen yapının adı Beyaz Kule olarak kalmıştır. Osmanlı Devleti zamanında kale, zindan ve garnizon olarak çeşitli amaçlarda da kullanılmıştır. Buraya öğrenci girişi 1 Euro. Tam bilet ise ne kadardı hatırlayamadım. En üst katında Selanik’in güzel sahil manzarası sizi bekliyor.

Grafiti

2013’de hangi sokağa girersek girelim bir grafiti ile karşılaşıyorduk. Yunanlı gençler krizin olduğu dönemi de fırsat bilerek yapılabilecek her yere grafiti yapmıştı. Bazıları var ki gerçekten sanat eseriydi. Umarım bunlar hala duruyordur.

Yunan Meyhanesi

Akşam olunca bir yunan meyhanesine geçtik. Yunanca ve İngilizce menüleri var. Türklerin son yıllarda Selanik’e akın etmesi sebebi ile garsonlar da az çok Türkçe biliyor. Menüde gördüğünüz her şey zaten Türk mutfağı ama Yunan mezeleri gerçekten çok lezzetli ve tabakları dolu dolu geliyor. Özellikle deniz ürünleri harika. Ahtapot ve kalamar dolması çok lezizdi. Kalamar tavayı da Türkiye’deki gibi sayı ile koymuyorlar. Burada rakıyı 35’lik ya da 70’lik olarak değil 20’lik veriyorlar. Uzo’yu çok sevmesem de harika mezeler ve kendi müziklerimizi ilk defa farklı bir ülkede dinlemenin verdiği duygu ile severek içtim. Kim kimden çalmış bir önemi yok.

Fiyatlara gelecek olursak Türkiye ile karşılaştırıldığında çok uygun. 4 kişi toplamda 50 Euro gibi hesap geldi ki peyniri, salatası, 6-7 tane deniz ürünleri mezesi ve 2 tane 20’lik rakı vardı. İyi ki kriz var dedik. Arka masamızda ise aynı otobüsle geldiğimiz 1 kadın 2 erkek vardı. Hiç sohbet etmemiştik ama birbirimize afiyet olsun diyerek selamlaştık. (Daha sonra öğrendik ki üçü de arkeologmuş)