Bayram Sabahı ve İlginç Taksici ile Son Gün | Selanik’te 3. Gün

Maraton

Bayram Sabahı

İtalya’ya Gidiş Öncesi

Bayram sabahı arkadaşımın ısrarları sonucu ben de Balkan Derneği’ne gittim. Yolu öğrendiğimizden çok kolay gittik. Bu kadar kalabalık olacağını tahmin etmiyorduk. TRT’den kameramanlar da vardı. İlginç bir ortam oldu. Tanımadığımız adamlarla bayramlaştık.

Buradan otele geçtik. Otelden ayrılacağımız için görevliye çıkış evrağını vermemiz gerekiyordu. Resepsiyondaki görevli o an olmadığı için temizlik görevlisine derdimizi anlatmaya çalıştık. Başta bir şeyler demedi ama sonradan o da bozuk Türkçesiyle konuşmaya başladı. En çok burada şaşırdık çünkü kaldığımız süre boyunca her gün bu teyzeyi görmüştük ama hiç Türkçe bir şey dememişti. Çok ufakken Selanik’e gelmiş, yıllardır da Türkiye’ye gitmemiş. Biraz sohbet edince çok sevindi. Burada göçmen Türkler çok fazla kendini belli etmemeye çalışıyormuş çünkü pek hoş karşılanmıyormuş. Biz de gördüğümüz bunca Türk’ün neden gizlendiğini böylece öğrenmiş olduk.

Ryanair

Kaldığımız yerden otobüse binip Roma’ya gitmek üzere Selanik havaalanına geçtik. Selanik’e aynı otobüsle geldiğimiz ve bir akşam da aynı meyhanede oturduğumuz 1 kadın 2 erkek Türk arkeolog da tesadüf eseri aynı otobüsteydi. Bu sefer de denk gelince uzun bir sohbet ettik. Onlar da bizim gibi Roma’ya gidiyordu. Kahveler, çaylar derken hep beraber Roma uçuşunu beklemeye başladık.

Ryanair ile gideceğimiz için eşya konusunda sorun çıkabiliyordu. Bizde çok fazla eşya olmadığından ağır olan fotoğraf makinelerini ve birkaç eşyayı alabileceğimizi söyledik ve tereddüt etmeden verdiler. Türkiye’de olsak vermezlerdi sanırım. Yurt dışında farklı bir güven oluşuyor.

Önemli Bilgi: Ryanair’de koltuk numarası diye bir kavram yok. Herkes istediği yere oturuyor. Yan yana oturmak istiyorsanız hızlı adımlar atmanızda fayda var 🙂

İtalya turu için tıklayınız.

İlginç Taksici ile Son Gün

4 Gün Sonra… Selanik’ten İstanbul’a Gidiş

Roma’dan Selanik’e öğlen 1 gibi geri geldik. İstanbul’a dönüşümüz ise akşam saat 8’deydi. Uzun bir vaktimiz vardı fakat İtalya yolculuğu fiziksel olarak yorduğundan, son gün sahildeki yerlerde oturur, oralarda vakit geçiririz diye plan yaptık. İlk gün sahilde güzel bir restoran görmüştük. Çok güzel deniz manzarası vardı. Son gün de burada otururuz diye anlaşmıştık.

Gitmeden önce bir markete girip alkol alışverişini tamamladık. Buradaki fiyatlar Freeshop’tan daha ucuzdu. 70’lik Jack Daniels’ı 15 Euro gibi bir fiyata almıştım. Hal böyle olunca Metaxa’dan Jack’e, Olmeca’dan Uzo’ya kadar birçok içki aldım. (Gümrükte arama yapılmadı) Siparişleri tamamlayıp sonrasında çantalarımızı kardeşimin yurduna bıraktık.

Maraton

Restorana gittiğimizde saat 3 civarıydı. Biz otururken bir yandan da maraton için yapılan organizasyonları izliyorduk. Bizim oturduğumuz restoranın önü maratonun başlangıç noktasıydı. Yaklaşık 2 saat oturduktan sonra yolların kapanabileceği ihtimali aklımıza geldi. Açıkçası bunu o ana kadar hiç düşünmemiştik. Biz renkli eğlenceleri izleyip, keyfini çıkarıyorduk.

Hesabı ödedik ve otobüsle yurda dönelim dedik ama otobüsün geçtiği yollar kapanmıştı. Yoldaki polise nasıl gidebileceğimizi sorduk. Tek yol açıkmış. Tarif ettiği sokağa yürüdük ve otobüsü beklemeye başladık ama bizim gibi bir sürü insan bekliyordu. Yarım saattir otobüs gelmiyormuş. Biz yavaş yavaş yurda doğru yürümeye başladık. Taksi ya da otobüs hangisi gelirse ona bineriz dedik. Sanırım bir yarım saat böyle geçti. Sonrasında bir tanesini koşarak yakaladık. Yurttan hemen eşyalarımızı alıp, otogara gitmek için sokaklarda taksi aradık. 15 dakika boyunca bulamadık ve otobüsü kaçırma ihtimali ile biraz stress olduk. Tam bu arada tesadüf eseri bir taksi gördük. Hemen önüne atlayıp durdurduk.

İlginç Taksici ile Son Gün

Taksiciye otogara gitmemiz gerektiğini ingilizce ilettik ama taksicinin tek bildiği ingilizce kelime “okay”. Otogarın kartını, adrese bakarız diye ilk vardığımızda almıştık. İyi ki de almışız. Taksiciye gösterdik ve adam “okay” dedi, biz de oh dedik ama hangi sokağa girsek trafik ilerlemiyordu. Maraton sebebi ile neredeyse tüm yollar kapanmış. Taksiciyle de anlaşamadığımız için kendi aramızda söyleniyorduk. Trafikte çok fazla vakit harcamıştık. Taksici de bize Yunanca bir şeyler anlatmaya çalışıyordu. Bir ara express diye bir şey anladık ve “okay, okay” dedik. (Parayı öderken anladık ki otobandan gidelim ama onun ekstra ücreti var demeye çalışıyormuş) Otobana çıkış da biraz trafikti ama 10 dakika kala otogara yetiştirdi. Yolu mecburen uzatmıştık ve ufacık şehirde otogara gitmek 1,5 saate yakın sürmüştü. Bunun karşılığı ise 20 Euro gibi bir ücret tuttu. Adam 100 dese gene verecektik ama 20 dediğinde çok şaşırmıştık. Taksileri de çok ucuzmuş (2013’deki Euro kuru 2,7)

Otobüs kalktıktan sonra yorgunluktan hepimiz hemen uyumuşuz…