Kolezyum ve Aşk Çeşmesi | Roma’da Bir Gün

Kolezyum ve Aşk Çeşmesi

Roma’ya vardığımızda öğle saatleriydi. Havaalanından Termini’ye geçtik ve merkeze çok yakın konumda olan Albergo Marechiaro‘da kaldık. Roma Termini’den 5 dakika yürüme mesafesinde. Otel tarihi bir bina olduğundan eski görünse de içi yenilenmiş ve fiyat olarak diğer otellere göre daha ucuz. 1 odada 2 kişi, kişi başı 30 Euro’ya kaldık. Hala benzer fiyatları var. (2013 Kuru: 2,7)

Otel görevlisinden şehrin haritasını isteyip önce yakın bir yerde bir şeyler atıştırıp, biraz da dinlenmek istedik. Tabi ki pizza yedik. Fiyatları ortalama 8-10 Euro arası değişiyor ve her biri çok lezzetliydi. Yemek yedikten sonra trenle Vatikan’a geçtik. Saat biraz geç olduğundan içeri giremedik bu yüzden etrafı biraz dolaşıp, yürüyerek şehir turu atmaya başladık. Vatikan’dan Kolezyum’a kadar yürüdük. 5 km bir mesafesi var.

Kolezyum

Kolezyum gece çok etkileyici görünüyor. Ertesi sabah içeri girmek için zaten plan yapmıştık ama akşam da çevresinde uzun bir süre dolaştık. Hava kararıp da Roma’nın ışıkları sokakları aydınlattığında Roma çok daha güzel oluyor.

Aşk Çeşmesi

Trevi Çeşmesi, Aşk Çeşmesi olarak da bilinmekte olup ortasında Neptunus (Poseidon), solunda Ceres (Demeter) ve sağında Salus (Hygieia) heykelleri vardır. Ziyaret eden insanlar dilek dilemek için çeşmeye arkalarını dönüp, omuzları üzerinden çeşmeye doğru para fırlatırlar.

Turistlerin Roma’da en çok görmek istediği birkaç yerden biri. Dilek tutmasanız bile çevresinde vakit geçirmeyi seviyorlar. Bu yüzden akşam çok kalabalık oluyor. Sürekli atılan bir para var 🙂 Bir haber sitesinde okuduğuma göre 2017 yılında 1 milyon 400 bin euro tutarında bozuk para atılmış.

Kolezyum

Sabah otelde kahvaltı yaptıktan sonra (kahve ve kuruvasan) Kolezyum’a gittik. Kolezyum (Colosseum), Roma tarihinin en ihtişamlı ve en muhteşem yapıtlarından biridir. İtalya’nın başkenti Roma’da bulunan Flavianus Amfitiyatro olarak da bilinen Kolezyum  komutan Vespasianus tarafından MS 72 yılında yapımına başlandı ve MS 80 yılında Titus döneminde tamamlandı. Daha sonraki değişiklikler Domitian hükümdarlığı zamanında yapılmıştır.

Giriş ücreti 15 Euro. Burada yaklaşık 1-1,5 saat zaman harcıyorsunuz. Yüzyıllardır ayakta kalan bu yapıtın ne kadar iyi korunduğunu görmek ve bunu Türkiye ile karşılaştırmak üzücü. Tarihi çok iyi anlatıp, pazarlıyorlar. Bu arada Kolezyum’un hemen önünde gladyatör kıyafeti giymiş İtalyanlar sizi bekliyor olacak. 20 Euro civarı bir ücret karşılığı sizlerle eğlenceli ve çok farklı fotoğraflar çektiriyorlar.

Palatino

Kolezyum, Forum ve Palatino Tepesi tek bölge şeklinde Antik Roma olarak gezilebiliyor. Roma Pass ücretsiz müze hakkınızın ilkini burada kullandığınızda, aynı bilet 24 saat süreyle Palatino Tepesi için de geçerli oluyor. Her üçünü de Roma Pass ile gezebilirsiniz.

Bizim çok zamanımız yoktu ve çok fazla müze gezebileceğimizi düşünmediğimiz için Roma Pass almamıştık ve gittiğimiz müzeler daha ucuz bir fiyata gelmişti.

İtalyan Polisi

Roma Forum’dan sonra İspanyol Merdivenleri’ni de görüp Venedik’e gitmek üzerek metroya bindik. Roma’da metrolar inanılmaz kalabalık. Türkiye’den daha kötüydü diyebilirim. Bu kalabalık içinde de bir cüzdan çaldırma hikayesi yaşadık. Sadece 1 durak gitmiştik ve nasıl olduğunu anlamadık. İyi tarafından bakarsak tek bir kredi kartı ve 40-50 Euro civarında çok az bir para çalınmış oldu. Kartları hemen kapattırdık. Karakola gidip derdimizi anlattık ama bu onlar için çok normalmiş gibi bir hava vardı. Uçağa da yetişmemiz gerektiğinden gerekli evrakları hızlıca doldurup havaalanına geçtik. (İtalyanlar 1 yıl sonra cüzdanı bulduk diye aradı)