Kar Altında Tokyo

Tokyo’da kar çok çabuk etkisini göstermişti. Birkaç saatte her yeri kaplamış, akşam saatlerine doğru da ulaşım ciddi anlamda etkilenmişti. Bir gün öncesinde montsuz gezerken, ertesi gün böyle bir hava olabileceğini hiç düşünmemiştim. Hatta öyle ki Türkiye’ye dönüş tarihime çok yakın bir zamanda yağdığından, çok öncesinden havaalanına gitmek için aldığım otobüs biletim de iptal olmuştu.

Tokyo'da Kar ve Günlük Yaşam

Sabah ilk planım Tsukiji Balık Pazarı’na gitmekti. Hafif kar yağışı altında burayı gezerken öğlene doğru şiddetini arttırmıştı. Buna aldırış etmeden gezmeye devam ettim. Japonya’da bu gibi yağışlar bir anda şiddetini arttırıyor ve ulaşım konusunda ciddi sorun yaşanabiliyormuş. Bu konuda hem arkadaşımın beni uyarması hem de istasyonda tren seferlerinin iptal olabileceği duyurusu yapılınca geri dönmeye karar verdim. Bir yere kadar trenle gittikten sonra ise yürümek istedim. Eve iki durak kala indim. Dar ama düzgün sokaklarında böyle bir havada yürümek çok huzurluydu.

Gece Kar Durumu

Yoğun kar sebebi ile ilk defa bir akşam dışarı çıkamamıştım. Tatil için gelinen bir yerde biraz üzücü olsa da dinlenmek için güzel bir fırsattı. Odamda vakit geçirirken akşam saat 22:00 gibi kahve almak için bir ara dışarı çıktım. Kar kalınlığı daha da artmış ve artık herhangi bir araç geçemeyecek seviyeye gelmişti. Bu halde sokaklarda kahve içerek biraz dolanıp, yeni bir kahve daha alarak eve geri döndüm.

Tokyo'da Kar ve Günlük Yaşam

Gece dışarı çıkamadığımdan Tokyo’yu araştırmak için uzun bir vakit bulmuştum. Ertesi sabahı ise ilk planım Yoyogi Park’a gitmekti. Evden ayrılıp metroya doğru yürümeye başladım. Sabah erken saatlerde belediye görevlileri çoktan temizliğe başlamıştı. Ayrıca ev sahipleri de dışarı çıkmış kapılarının önünü temizliyordu.

Kardanadam

Ben sabah saat 07:30 gibi kalkıp yürümeme rağmen çoktan kalkmış olan Japonlar kardan adam yapmıştı bile.

Karlı bir havada Meiji Tapnağı

Karlı ve soğuk bir havaya rağmen yerli yabancı herkes Yoyogi Park’ına gelmişti. Sanırım bu parkın böyle bir havada çok daha güzel olacağını tahmin eden tek kişi değildim. Çıkan güneşin etkisi ile eriyen karlar yürümeyi zorlaştırıyordu fakat yürüyüş yapmak için harika bir ortam oluşmuştu.

Yoyogi Park’ın Meiji girişi çok büyüleyiciydi. Ağaçlardan düşen kar taneciklerinin güneş ışığı ile birleşmesi ile muazzam bir görüntü ortaya çıktı. Sanki karpostal gibiydi. Ağaçlardan büyük kar kütleleri de düşüyordu ama kimse aldırış etmeyip bunu tadını çıkarıyordu.

1 haftalık tatilimde kar yağışı altındaki Tokyo’ya denk geldiğimden sanırım biraz şanslıydım.

Japonya’da gezdiğim yerleri görmek için tıklayınız.